FAQs
Contact gegevens
Wat is jullie adres
Verandadealer is een dochteronderneming van NasQap BV.
De Noord 1
6001 DA Weert
Dit is geen bezoekadres
Magazijn/showroom
Paulsenstraat 14
3950 Bocholt
Belgie
Wat is jullie telfoon nummer?
Je kunt ons bereiken op telfoon nummer:
+31 6 27 43 1996
Wat is jullie email adres
Ons email adres is:
info@verandadealer.nl
Bestellen
Hoe kan ik online een bestelling plaatsen bij Verandadealer?
Bij Verandadealer.nl bieden we je twee eenvoudige manieren om jouw veranda online te bestellen:
1. Kies een standaard veranda uit onze shop
Wil je snel een veranda in huis hebben? Ga dan naar de tab “Shop” en kies uit onze zorgvuldig geselecteerde standaard veranda’s in populaire afmetingen en kleuren. Deze modellen zijn direct uit voorraad leverbaar – ideaal als je snel aan de slag wilt.
2. Stel zelf je veranda samen met de configurator
Heb je specifieke wensen qua maat, kleur of opties? Gebruik dan onze gebruiksvriendelijke Configurator. Hiermee stel je in enkele stappen je veranda helemaal op maat samen, precies zoals jij het wilt. Je ziet direct de prijs en kunt je bestelling eenvoudig afronden.
Kan ik een product in grote hoeveelheden aankopen?
Ja, het bestellen van meerdere hoeveelheden van hetzelfde product is mogelijk. Het verschilt per product hoeveel u er in één bestelling kunt afnemen. Neem bij interesse contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.
We nemen contact met u op om samen een geschikte leverdatum af te spreken. De leverdatum is afhankelijk van de beschikbare voorraad en onze levercapaciteit. Verandadealer behoudt zich het recht voor om een bestelling te annuleren wanneer uitlevering niet mogelijk blijkt. Mocht (een deel van) uw bestelling niet geleverd kunnen worden, dan nemen wij uiteraard contact met u op.
Kan ik zelf een leverdatum kiezen?
Ja, zodra je bestelling geplaatst is, nemen wij contact met je op om een geschikte leverdatum af te spreken. Deze datum is afhankelijk van de voorraad en onze transportplanning.
Wat gebeurt er als een product niet op voorraad is?
Mocht een onderdeel van je bestelling niet leverbaar zijn, dan nemen wij contact met je op om samen een alternatief of een nieuwe leverdatum af te spreken. Je kunt er ook voor kiezen om (een deel van) je bestelling te annuleren.
Kan ik ook telefonisch of via e-mail bestellen?
Ja, dat kan! Neem contact op met onze klantenservice en we helpen je graag persoonlijk met het plaatsen van je bestelling.
Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen?
In veel gevallen is dit mogelijk, mits je bestelling nog niet in productie of transport is. Neem zo snel mogelijk contact met ons op bij wijzigingen.
Betalen
Wat zijn de betaal mogelijkheden?
- Via bank overschrijving
- Ideaal
- Contant in de showroom
Kan ik achteraf betalen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Kan ik met creditcard betalen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling betaald is?
Je ontvangt een bevestigings email.
Is het veilig om online te betalen bij Verandadealer.nl?
Ja. Al onze betalingen verlopen via een beveiligde SSL-verbinding en worden verwerkt via gecertificeerde betaalproviders. Je gegevens zijn volledig beschermd.
Moet ik een aanbetaling doen?
Voor maatwerk veranda’s of grotere bestellingen vragen wij meestal een aanbetaling van 30% van het totaalbedrag. Het resterende bedrag betaal je vóór levering of bij aflevering, afhankelijk van de afspraken.
Kan ik in termijnen betalen?
Op dit moment bieden wij nog geen gespreide betaling of financiering aan.
Service & Garantie
Welke garantie heb ik op de producten van Verandadealer?
…………………..
Hoe neem ik contact op bij een klacht of vraag?
Klachten behandelen wij uitsluitend per e-mail. Stuur een duidelijke omschrijving van het probleem, eventueel met foto’s en je ordernummer naar:
📧 service@verandadealer.nl
Wij nemen je klacht serieus en streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren.
Bieden jullie een inmeetservice aan?
Ja, wij bieden een optionele inmeetservice aan.
Kosten: €1,50 per kilometer (enkele rit) gerekend vanaf ons magazijn in Paulsenstraat 14, Bocholt (België).
Vooraf te betalen: De inmeetservice dient vooraf betaald te worden.
Verrekening bij bestelling: Wordt er na het inmeten een veranda bij ons besteld? Dan verrekenen wij het betaalde bedrag voor de inmeting volledig met je factuur.
Wil je gebruikmaken van deze service? Neem dan contact met ons op via e-mail.
Hoe vraag ik een vergunning aan?
Of je een vergunning nodig hebt, kun je checken bij je gemeente. Wij hebben handige informatie en links op onze site om dit proces eenvoudiger te maken.
Wat te doen bij stormschade?
Stormschade valt meestal onder je opstal- of inboedelverzekering. Voor vervangende onderdelen kun je terecht op onze webshop, of vraag via de klantenservice naar losse onderdelen.
Wat als een onderdeel beschadigd is bezorgd?
Monteer het niet. Maak een foto van het defect inclusief serienummer en stuur deze naar service @verandadealer.nl. We zorgen voor een vervangend onderdeel – snel en zonder problemen.
Kan ik een onderdeel later nabestellen?
Ja! Via onze webshop bestel je losse onderdelen. Staat het er niet bij? Neem contact met ons op, dan helpen we je verder.
Hoe zit het met condensvorming bij een polycarbonaat dak?
Bij een terrasoverkapping met een polycarbonaat dak kan condens optreden. Bekijk het document ‘condensvorming polycarbonaat‘ voor meer informatie.
Hoe zit het met condensvorming bij een glazen dak?
Condensvorming op een glazen verandadak kan voorkomen, vooral bij wisselende temperaturen en een hoge luchtvochtigheid. Dit is een natuurlijk verschijnsel en geen productfout.
Wat veroorzaakt condens?
Temperatuurverschil tussen binnen- en buitenlucht
Hoge luchtvochtigheid, bijvoorbeeld na regen of tijdens de ochtend
Slechte ventilatie onder de veranda
Wat kun je eraan doen?
Zorg voor voldoende ventilatie: laat openingen vrij of gebruik ventilatieroosters
Vermijd het langdurig afsluiten van de veranda met glaswanden zonder luchtcirculatie
Overweeg een luchtontvochtiger of verwarming bij volledig gesloten veranda’s
Tip: Condens aan de buitenzijde van het glas is normaal en verdwijnt meestal vanzelf zodra het glas opwarmt. Condens aan de binnenzijde kan worden verminderd met goede luchtcirculatie.
Montage
Biedt Verandadealer ook montage aan?
Ja, wij bieden ook montage aan.
Hoe lang duurt het monteren van een veranda?
De montageduur van een veranda hangt af van het model, de grootte en eventuele extra opties zoals zijwanden, verlichting of zonwering.
Moet er fundering komen voor plaatsing van de veranda?
Bij het plaatsen van een veranda dak worden meestal betonpoeren gebruikt. Men heeft dan een poer voorbereid hemelwaterafvoer (HWA) nodig en afhankelijk van de breedte van de veranda één of twee standaardpoeren. Bij een glasschuifwand bijvoorbeeld een betonrand eronder.
Hoe hoog wordt de doorloop hoogte?
De doorloophoogte van een veranda, oftewel de minimale hoogte onder de balken of goot, is belangrijk voor een comfortabel gebruik. Een doorloophoogte van minimaal 220 cm wordt vaak als prettig ervaren, maar dit kan variëren afhankelijk van de situatie.
Levering & Afhalen
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
…………………..
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
……
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
….
Wat zijn de bezorgkosten van Verandadealer?
…..
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Stormschade valt meestal onder je opstal- of inboedelverzekering. Voor vervangende onderdelen kun je terecht op onze webshop, of vraag via de klantenservice naar losse onderdelen.
Op welke dagen kan mijn bestelling worden bezorgd?
…..
Verandadealer heeft mijn bestelling niet op de afgesproken bezorgdatum bezorgd. Wat nu?
……..
Bezorgen jullie door heel Nederland?
…………………….
Overige vragen
Hebben jullie een inmeet service?
Ja, wij bieden een optionele inmeetservice aan.
Kosten: €1,50 per kilometer (enkele rit) gerekend vanaf ons magazijn in Paulsenstraat 14, Bocholt (België).
Vooraf te betalen: De inmeetservice dient vooraf betaald te worden.
Verrekening bij bestelling: Wordt er na het inmeten een veranda bij ons besteld? Dan verrekenen wij het betaalde bedrag voor de inmeting volledig met je factuur.
Wil je gebruikmaken van deze service? Neem dan contact met ons op via e-mail.
Zijn de veranda's in meerdere kleuren verkrijgbaar?
De veranda’s zijn in verschillende RAL kleuren te verkrijgen, zowel basiskleuren als meer opvallende kleuren. De basiskleuren die voor de veranda mogelijk zijn, zijn RAL 9001 (Crème wit), RAL 9016 (Wit), RAL 9005 (Zwart structuurlak) of RAL 7016 (Antraciet structuurlak). Overige RAL kleuren voor de veranda zijn ook mogelijk, deze zijn tegen een meerprijs bij ons te bestellen.
Is er altijd een 3de staander nodig bij mijn veranda?
Vanaf de 400 cm standaard is er wel altijd een derde paal nodig. Mocht de klant dat niet willen dan kan men kiezen voor een verstevigde goot (tegen meerprijs) of een verstevigingsbalk van 15 cm hoog. Er zijn eventueel dus ook andere mogelijkheden dan een derde paal, die wij op aanvraag met u doornemen.
Is de veranda onderhoudsvrij?
De veranda’s zijn niet volledig onderhoudsvrij, wij noemen het eerder onderhoudsarm. Ook een veranda moet af en toe schoon gemaakt worden uiteraard en dus is lichte onderhoud wel vereist. Verder is een veranda van aluminium wel erg makkelijk te onderhouden en schoon te houden, wat bijdraagt aan een langere levensduur.
Wat is het verschil tussen helder en opaal kleur polycarbonaat
Opaal:
Deze melkwit opaal polycarbonaatplaten laten 60% licht door. Vooral bij tuinen op het zuiden is een veranda/terrasoverkapping met deze opaal kleurige polycarbonaatplaat een uitkomst. Zo heeft u minder last van de felle zon. De platen zijn 16 mm (1,6 cm) dik en 980 mm (98 cm) breed.
Een voordeel is natuurlijk wel dat het in de zomer niet te warm wordt onder uw veranda.
Helder:
Heeft u een tuin op het noorden met weinig daglicht? Dan kiest men vaak voor deze heldere polycarbonaat platen. De platen zijn 16 mm (1,6 cm) dik en 980 mm (98 cm) breed en laat 75% licht door.
Kan ik de glazen schuifdeur of aluminium schuifdeur na montage nog laten plaatsen?
Ja, dat is mogelijk. Zowel glazen schuifdeuren als aluminium schuifdeuren kunnen op een later moment worden toegevoegd aan een bestaande veranda van Verandadealer.nl.
Waar moet je rekening mee houden?
De veranda moet bij plaatsing waterpas en stabiel zijn geplaatst
Er moet voldoende vrije ruimte zijn tussen de palen of in de zijwanden
Vooraf is het handig om bij de bestelling al aan te geven dat je in de toekomst schuifdeuren wilt toevoegen. Dan kunnen wij hier al rekening mee houden in de maatvoering
Wat is de gimiddelde levensduur van een veranda?
Bij goed onderhoud 25 jaar.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Heb je een klacht over een product, levering of service? Dan helpen wij je graag verder.
📧 Klachten kunnen uitsluitend per e-mail worden ingediend.
Stuur je klacht naar: service@verandadealer.nl
Vermeld in je e-mail:
Je ordernummer
Een duidelijke omschrijving van het probleem
Foto’s van het product of de schade (indien van toepassing)
Wij nemen je klacht serieus en streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren met een passende oplossing.
Let op: monteer geen beschadigde onderdelen voordat je contact met ons hebt opgenomen. Zo kunnen we het probleem beter beoordelen en sneller oplossen.